Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje
ŠD Maratonc – turistična agencija št. licence 2613 in 2614
Beleharjeva 3a
4208 Šenčur
1. Splošna določila
Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje so sestavni del pogodbe oz. napotnice/vaucherja, ki jo podpišeta ŠD Maratonc in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma. Potnik je ob podpisu pogodbe seznanjen s splošnimi pogoji in navodili in z njimi nepreklicno soglaša. V primeru telefonske prodaje in prodaje preko e-maila oz. internetnih strani se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in navodil takrat, ko je telefonsko ali preko spleta naročil turistični aranžma. Z določili splošnih pogojev in navodil se potnik lahko seznani na spletni strani www.maratonc.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni. Naročnik oz. potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup in plačilo turističnega aranžmaja ali druge storitve ŠD Maratonc in se nanj nanašajo Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje. V kolikor je v posameznem programu glede katerekoli točke teh Splošnih pogojev drugače določeno, velja določilo oziroma navedba v programu. ŠD Maratonc prodaja lastne aranžmaje, pri katerih nastopa kot organizator potovanja ter aranžmaje v drugih organizatorjev potovanj, kjer v vlogi pooblaščene agencije za prodajo njihovih aranžmajev. Za aranžmaje drugih organizatorjev potovanj veljajo njihovi Splošni pogoji in so razvidni iz njihovih cenikov oz. programov. Ime odgovornega organizatorja je razvidno iz katalogov in programov potovanj ter je navedeno na pogodbi/prijavnici. Sestavni del pogodbe o potovanju je tudi program potovanja oz. katalog in cenik organizatorja. Sestavni del pogodbe/prijavnice so tudi informacije in stroški poslovanja, ki se nahajajo na delovnih mestih v poslovalnicah ŠD Maratonc in v trgovini ŠC Maratonc.
2. Prijava in prijavnina
Potnik se lahko prijavi za potovanje preko spleta. Ob prijavi ŠD Maratonc in potnik skleneta pogodbo o potovanju, ki je obenem tudi potrdilo o rezervaciji in vsebuje bodisi podatke o potnikovem turističnem aranžmaju bodisi se sklicuje na program aranžmaja, kjer so ti podatki navedeni. Potnik ob prijavi podpiše, da je seznanjen s Splošnimi pogoji in jih v celoti sprejema tako postanejo navedbe Splošnih pogojev pravna obveznost tako za potnika kot za ŠD Maratonc. Plačilo ali delno plačilo turističnega aranžmaja velja kot prijava. Pogoji plačila so sestavni del turističnega aranžmaja, za večje skupine pa tudi pogodba. Ob prijavi je potnik dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter plačati prijavnino in stroške prijave. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Za zavezujočo prijavo se poleg izrecne pisne prijave oz. podpisane pogodbe šteje tudi vsako naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo prijavnine ali njenega dela, plačilo stroškov prijave ali dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo ali prijava, ki vsebuje katerega koli izmed navedenih podatkov. Od prijave lahko potnik odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja. ŠD Maratonc zaračunava prijavnino v višini 30 EUR oz. 10 EUR na prijavnico oz. voucher in jo zadrži ob morebitni odpovedi potovanja. Ob rezervaciji na poizvedbo (RQ-request) potnik plača varščino v višini, ki je odvisna od lestvice stroškov odpovedi odgovornega organizatorja ter predvidenega datuma odhoda, ki ni nižja od 50 EUR. Potnik ob prijavi podpiše pogodbo o rezervaciji (prijavnico). Na ta način postane vse, kar je navedeno v teh pogojih oziroma pogojih odgovornega organizatorja, pravna obveznost, tako za potnike kot za organizatorja, v kolikor odgovorni organizator takšno rezervacijo na poizvedbo potrdi. Naknadne spremembe imena, tipa sobe ( v kolikor so možne) zaračunamo po ceniku organizatorja oz. min. 50 EUR po osebi.
3. Plačilo
Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši plačilo na transakcijski račun. Znesek, ki ga potnik plača ob prijavi, znaša praviloma 30 % cene aranžmaja, oz. toliko kot je navedeno v programu potovanja in predstavlja vrednost do tedaj opravljenih storitev ter potrjuje rezervacijo. Preostali del plača potnik najkasneje 40 dni pred pričetkom aranžmaja, oziroma pod pogoji, ki so navedeni v programu. V primeru, da potnik aranžmaja ne plača v predvidenih rokih, se šteje, da je potnik odpovedal aranžma. ŠD Maratonc v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi iz 7. točke teh Splošnih pogojev. Potnik je ob odhodu dolžan predložiti vodji potovanja dokument o plačanem aranžmaju (napotnica/voucher, potrdilo o vplačilu, ipd.), sicer vodja potovanja potnika ne sprejme na potovanje oz. aranžma. V primeru, da potnik naroči storitev, ki ni v redni ponudbi ŠD Maratonc, je ob naročilu dolžan plačati varščino v višini 30 EUR. Če ŠD Maratonc uspe ponuditi aranžma, ki ustreza pogojem naročila, potnik pa si medtem premisli in ponujenega aranžmaja ne vplača, zapade varščina ŠD Maratonc kot nadomestilo za stroške rezervacije. Pravočasno in pravilno plačano prijavnino in stroške prijave jamčijo potniku, pod pogoji, določenimi v teh Splošnih pogojih in navodilih za turistične aranžmaje oz. pod pogoji določenimi s posebnimi pogoji poslovanja ali programom, udeležbo oziroma prosto mesto na posameznem turističnem aranžmaju. Kadar za potnika turistični aranžma rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblačeno turistično agencijo.
4. Cene
Cene potovanja so določene v programih, veljajo pa od dneva, ko je program objavljen. Potnik je dolžan plačati ceno turističnega aranžmaja, ki mora vsebovati vsa obvezna doplačila (letališke takse, luške takse, varnostne pristojbine, vizume,…) in morebitna neobvezna doplačila, ki so navedena na pogodbi predstavljajo končno obveznost za potnika. Organizator si pridržuje pravico do spremembe objavljenih cen v ceniku oz. programih potovanj v primeru spremembe cen prevoznih storitev oz. če se spremeni razmerje med valutami, na osnovi katerih je izračunana vrednost potovanja. Soglasje kupca z podražitev do 10% ni potrebna. V kolikor se podražitev preseže 10%, ima kupec pravico razdreti pogodbo, ne da bi bilo treba plačati odškodnino. V tem primeru ima pravico do povračila vplačanega zneska brez pravice do nadomestila škode in morebitnih stroškov vizuma, zavarovanja, cepljenja in podobnih stroškov. ŠD Maratonc lahko v programu določi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene na kraju samem in na način, ki je predviden v programu. V tem primeru potnik uveljavlja vse reklamacijske zahtevke izključno do izvajalca storitve na kraju samem.
5. Potni dokumenti
Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je dolžan potnik na ta določila sam paziti in ŠD Maratonc za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. Potnik si je dolžan pred potovanjem, oz. do roka, ki je v programu določen, pridobiti vizume za države, v katere potuje in opraviti cepljena, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna ŠD Maratonc po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum ŠD Maratonc, le ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Posredovanje ŠD Maratonc pri pridobitvi vizuma ni všteto v ceno potovanja, ampak se plača posebej. Stroškov pridobitve vizumov ŠD Maratonc potniku ne vrača. ŠD Maratonc ne jamči za točnost informacij, pridobljenih od pristojnih veleposlaništev. V primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam kadar ŠD Maratoncu ne dostavi za ureditev vizuma potrebnih dokumentov v roku določenem v programu ali ponudbi. Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja ali letovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti, nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam. Potnik se je dolžan informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih. Potnik je dolžan skrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi svoje države, kakor tudi tiste v katero ali skozi katero potuje.
6. Potnikova odpoved aranžmaja ali sprememba aranžmaja
Potnik ima pravico do odpovedi potovanja. Odpoved mora v pisni obliki predložiti v poslovalnico, kjer se je prijavil ali preko spleta. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da pogodbe o potovanju ni odpovedal. V tem primeru ima ŠD Maratonc pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja. Višina povračila stroškov je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved. Če potnik odpove aranžma, je dolžan ŠD Maratonc pokriti administrativne stroške v višini 50 EUR in povrniti stroške odpovedi aranžmaja. Višina povračila stroškov odpovedi aranžmaja je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil pisno odpoved.
a) Višina stroškov odpovedi aranžmaja, če ta ni vezan na agencijske pogodbe z Marathon Majors:
do 90 dni pred odhodom – 10%
89 do 30 dni pred odhodom – 50%
29 do 15 dni pred odhodom – 90%
manj kot 15 dni pred odhodom – 100%
odpovedni dan odhoda ali neudeležba brez odpovedi – 100%
b) Višina stroškov odpovedi aranžmaja, če je ta vezan na agencijske pogodbe z Marathon Majors (London, Boston, Sydney, New York, Chicago, Berlin, Tokio):
do 90 dni pred odhodom – 10%
89 do 30 dni pred odhodom – 90%
29 do 15 dni pred odhodom – 100%
manj kot 15 dni pred odhodom – 100%
odpovedni dan odhoda ali neudeležba brez odpovedi – 100%
V kolikor so v programu pogoji za povračilo stroškov drugače določeni, veljajo pogoji iz programa. Če potnik med potovanjem odstopi od potovanja, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov. Potnik lahko med potovanjem spremeni program oz. naročene storitve samo s predhodnim pisnim soglasjem s strani ŠD Maratonc pooblaščenega krajevnega agenta. ŠD Maratonc mora o takšni spremembi pisno obvestiti najkasneje osem dni po zaključku aranžmaja. Za spremembo imen ali števila potnikov, objekta ali termina aranžmaja zaračunava ŠD Maratonc potniku 10 EUR administrativnih stroškov, oz. toliko, kot znašajo stroški za odpoved aranžmaja. V vseh primerih, ko je predmet pogodbe nakup letalskih vozovnic, ima ŠD Maratonc poleg stroškov stornacije in administrativnih stroškov tudi pravico do zadrževanje rezervacijske pristojbine (RFS). Če se potnik ne pojavi ali odpove pogodbo o potovanju na dan začetka potovanja ali celo po njegovem začetku, ga ŠD Maratonc oziroma drug organizator potovanja bremeni za celotno vrednost aranžmaja, ki je lahko povečana do višine dejanskih stroškov. Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih ŠD Maratonc narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji. V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi pogodbe o potovanju drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu. Če potnik koristi tudi štartnino za tek/maraton, potem mu ŠD Maratonc pomaga urejati povračilo pri organizatorju, a le v primeru, da potnik plača zavarovanje ob štartnini (če obstaja) in predloži potrebna dokazila (zdravstvena spričevala..).
7. Odstopnina
Potnik lahko ob prijavi sklene pogodbo o zavarovanju odpovedi dogovorjenega potovanja po posebnih pogojih, ki veljajo za zavarovanje odpovedi dogovorjenega potovanja pri pogodbeni zavarovalnici ŠD Maratonc. Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, prek katere je sklenjeno zavarovanje.
8. Carinski in devizni predpisi
Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise Republike Slovenije in držav, kamor potuje. Če zaradi nespoštovanja teh predpisov potnik ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi sam vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.
9. Odpoved potovanja in sprememba programa s strani organizatorja aranžmaja
ŠD Maratonc si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali do spremembe programa potovanja. ŠD Maratonc si pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno, v programu ali pogodbi o potovanju navedeno, število potnikov. V kolikor ŠD Maratonc zaradi premajhnega števila potnikov odpove potovanje, ima potnik pravico do povračila celotnega vplačila aranžmaja, razen stroškov vizumov ali/in stroškov cepljenj. Če v programu ni drugače navedeno, je najmanjše število potnikov v določenem prevoznem sredstvu naslednje: za potovanje z avtobusom najmanj 35 potnikov, za skupine na rednih letalskih progah po Evropi – najmanj 20 potnikov, za skupine na medcelinskih letalskih progah – najmanj 15 potnikov, za potovanje s posebnimi letali, vlaku ali hidrokrilnimi ladjami – najmanj 80 % zasedenosti le-teh. Prav tako si ŠD Maratonc pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem aranžmaja nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za ŠD Maratonc pa te okoliščine pomenijo utemeljen vzrok, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe. V tem primeru ima ŠD Maratonc pravico do povračila vseh svojih stroškov, razliko pa vrne potniku. ŠD Maratonc si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda na pot zaradi spremembe voznih redov ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere ŠD Maratonc ne more vplivati), in sicer brez posebne odškodnine, v skladu z veljavnimi predpisi v mednarodnem potniškem prometu. ŠD Maratonc ne prevzema odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa višje sile med potekom programa. Prav tako ŠD Maratonc tudi ne odgovarja za zamude letal, ladij, avtobusov ali vlakov, kot tudi ne za spremembe programa, ki nastanejo kot posledica takšnih zamud. V vseh primerih iz tega odstavka lahko ŠD Maratonc zagotovi storitve v spremenjeni obliki glede na obstoječe možnosti. V primeru, da stanje na kraju samem ŠD Maratonc ne dopušča namestitve potnikov v naročene objektu, lahko ŠD Maratonc namesti potnika v istem kraju v drug objekt najmanj enake kategorije. V primerih, ko ŠD Maratonc izrecno pisno jamči odhod oziroma “garantira odhod”, ne more odpovedati potovanja. ŠD Maratonc lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil s ŠD Maratonc, predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil ŠD Maratonc. O kakršnikoli naknadni spremembi programa ŠD Maratonc potnika nemudoma obvesti. Če ŠD Maratonc oziroma drug organizator potovanj odstopi od pogodbe med njenim izpolnjevanjem, ima pravico do pravičnega plačila za dogovorjene storitve.
10. Za aranžmaje, kjer ŠD Maratonc ni organizator potovanja
V primerih, da ŠD Maratonc ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave in plačila aranžmaja veljajo splošni pogoji ŠD Maratonc. Morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba pa bo podana tudi na potrdilu o potovanju. Šteje se, da ŠD Maratonc prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.
11. Reklamacije
Če pride do nekvalitetne in nepopolne izvedbe storitev, navedenih v programu, lahko potnik zahteva znižanje cene turističnega aranžmaja, če pa mu je zaradi tega nastala tudi škoda, ima tudi pravico do odškodnine. Potnik ne more uspešno uveljaviti znižanja cene, v kolikor v kraju samem takoj ne reklamira neustreznosti storitve pri predstavniku ali vodniku organizatorja ali ponudniku storitve ( npr: hotelirju, prevozniku,…). Potnik dokazuje reklamiranje v kraju samem z zapisnikom, ki ga sestavita s predstavnikom, vodnikom organizatorja ali ponudnikov storitev. Potnik lahko organizatorju potovanja poda zahtevek za znižanje cene oz. odškodninski zahtevek v pisni obliki v zakonsko določenem prekluzivnem roku po zaključku potovanja, ki v času sprejema teh splošnih pogojev znaša 2 meseca. Organizator odgovarja potniku za nastalo škodo največ do višine cene aranžmaja oškodovanega potnika. Organizator je dolžan odgovoriti na zahtevek potnika v roku, ki da določa zakon. Dokler organizator potniku ne odgovori na njegov zahtevke, ta ne sme terjati znižanja cene ali plačila odškodnine sodnim potem, ali drugim potem s pomočjo tretjih oseb, prav tako se ta za ta čas zavezuje opustiti dajanja informacij medijem. V primeru kršitve te obveze potnik dolguje organizatorju pogodbeno kazen v višini polovice vrednosti skupne pogodbene cene z njegove strani izbranega turističnega aranžmaja, je pa organizatorju tudi sicer odškodninsko odgovoren. V kolikor organizator potovanja potniku ne poda dokončnega odgovora na njegov zahtevek v roku 3 mesecev od prejema zahtevka, je potnik razbremenjen obvez iz prejšnjega odstavka. ŠD Maratonc ne obravnava reklamacij, ki niso bile na ŠD Maratonc vsaj ustno predložene med časom trajanja aranžmaja in ki so bile vložene po določenem roku iz prejšnjega stavka. Brez pisne reklamacije ŠD Maratonc ne obravnava zahtevkov za znižanje cen ter odškodninskih in drugih zahtevkov. Zaradi hitrejšega in učinkovitejšega reševanja reklamacije ŠD Maratonc priporoča, da potnik pisnemu zahtevku za odškodnino, znižanje cen ali drugemu zahtevku priloži ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika ali druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik uveljavlja svoj zahtevek. Če po krivdi ŠD Maratonc ni prišlo do izvedbe programa ali posameznih storitev, ima potnik pravico do odškodnine v višini realne vrednosti neizvedenih storitev, razen v primeru, ko ima ŠD Maratonc pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa potovanja.
12. Zdravstveni predpisi
Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije se je za potovanje v določene države potnik dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument. Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi pogodbe o letovanju; to ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe o letovanju, v kolikor ne bi obstajale kontraindikacije za potnikovo zdravje. V tem primeru je potnik dolžan predložiti zdravniško potrdilo. Potnik ima pravico do zdravstvene zaščite doma in inozemstvu v obsegu in na način, ki je določen s predpisi pristojne zdravstvene ustanove, in se je dolžan z njimi seznaniti pred pričetkom potovanja.
13. Prtljaga
Prevoz prtljage določene teže, ki jo določa prevoznik, je brezplačen. Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oz. po določilih letalskega prevoznika. Otroci do 2 let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage. ŠD Maratonc ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijave izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem potniškem prometu. V primeru izgubljene prtljage potnik izpolni ustrezni obrazec letalske družbe, ki je opravila prevoz ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa obdrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino po predpisih, ki veljajo v mednarodnem letalskem prometu. Za prevoz posebne prtljage, kot je kolo, surf, golf oprema,… mora potnik prevozniku plačati doplačilo, in sicer ponavadi ob odhodu direktno na letališču. V vsakem primeru je prevoz tovrstne prtljage obvezno najaviti že ob prijavi, letalski prevoznik pa si zaradi omejitve omejene kapacitete vseeno v vsakem primeru pridržuje pravico do zavrnitve prevoza tovrstne prtljage. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.
14. Izguba dokumentov
Če potnik na potovanju izgubi dokumente ali so mu ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljnje potovanje ali za vrnitev v domovino, si je na lastne stroške dolžan priskrbeti nove. Pri urejanju formalnosti, se za nasvete lahko obrne na vodjo potovanja ali predstavnika ŠD Maratonc. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do sorazmernega povračila vplačanega aranžmaja.
15. Informacije
Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo ŠD Maratonc bolj kot navedbe v programu aranžmaja oziroma v ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, pisna informacija ali pisna razlaga. Cene in fotografije objavljene na internetu in reklamnih materialih so informativen narave, zato ŠD Maratonc ne jamči za popolnost ali verodostojnost podatkov ter izgled, kadar tako jamstvo ni izrecno navedeno.
16. Kategorizacije namestitvenih objektov
Kategorizacija namestitvenih objektov (število zvezdic oz. kategorija objektov), navedene v katalogih, programih ali ponudbah ŠD Maratonc za turistične aranžmaje, so lokalne oziroma nacionalne kategorizacije in ne kategorizacije ŠD Maratonc, zato ŠD Maratonc zanje ne odgovarja. Potnike informativno seznanjamo z mednarodnimi uzancami, v skladu s katerimi je nastanitev običajno možna po 14. uri na dan prihoda; na dan odhoda je potrebno sobo izprazniti do 10. ure, če ni v programu drugače določeno, za hišni red ali spremembo hišnega reda ŠD Maratonc ne odgovarja v nobenem primeru, potnik pa se je vedno dolžan ravnati v skladu s hišnim redom. Namestitve v programih so označene v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posameznih državah, veljavno v času izdaje programa, na katero organizator nima nikakršnega vpliva. Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji so različni in neprimerljivi. Pri tem je potrebno upoštevati, da kriteriji kategorizacije v nekaterih turističnih destinacijah bistveno odstopajo od kriterijev, ki veljajo v Republiki Sloveniji oz. v večini zahodnoevropskih držav, zato se na teh destinacijah priporoča rezervacija namestitve višje kategorije. Organizator ne prevzema odgovornosti za katerokoli pisno ali ustno informacijo, podano s strani pooblaščene agencije organizatorja, ki ni v skladu z opisi storitev v njegovem programu. Hišni redi, prehrana, storitve, plaža kakor tudi ostala ponudba hotelov so pod nadzorom krajevnih turističnih organizacij. Tudi na te elemente organizator nima nikakršnega vpliva. Pri aranžmajih, označenih z ”all inclusive”, je treba pozorno prebrati opis storitev v programu oziroma ponudbi, saj ne kaže enačiti vseh ”all inclusive” ponudb. Običajno je osnovna storitev pri ”all inclusive” ponudbi polni penzion (zajtrk, kosilo in večerja), pri obrokih je všteta pijača. Če potnik pri rezervaciji ne doplača sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, lega – orientacija, določeno nadstropje), je nastanjen v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v hotelu. Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev, organizator potovanja nima pri tem nobenega vpliva, potnikove želje lahko posreduje, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta ponavadi ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je ponavadi manjša in ima slabšo lego. Pri nastanitvi v triposteljni sobi mora potnik upoštevati, da gre največkrat dejansko za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem, pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Ponavadi gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je primerna za otroke.
17. Potovanje v zadnjem hipu ali last minute aranžmaji
Last minute aranžmaji niso aranžmaji navedeni v kataloški ponudbi temveč gre za posebno kategorijo aranžmajev, kjer ŠD Maratonc omogoča potniku zadnjo razpoložljivo namestitev v določeni regiji. V kolikor ni cena vplačana pravočasno se šteje, da pogodba ni bila nikoli sklenjena. Ena od značilnosti last minute aranžmajev je, da so zaradi kratkega časa do odhoda ugodnejši, zato v kolikor ni drugače določeno s pogodbo ali programom, odpoved last minute aranžmaja ni mogoča. Ponudbe v zadnjem hipu/last minute, so vezane na zadnja prosta mesta, ki v redni prodaji niso prodaljiva. Pri tovrstni nastanitvi gre računati tudi na sobe in apartmaje, ki so skromno opremljeni oz. nimajo atraktivnega razgleda, ki pa so zato ugodnejša in primernejša za potnike, ki jim kvaliteta bivanja v namembnem kraju ni zelo pomembna. Potnik, ki se odloči za last minute, je v skladu s temi Splošnimi pogoji opozorjen na stvarno in dejansko nižjo kakovost aranžmaja pred sklenitvijo pogodbe, zato nima pravice do uveljavljanja reklamacij ali zahtevkov, ki bi izvirali iz naslova neustrezne ali slabe namestitve oz. iz naslova slabih namestitvenih storitev, saj je bil na posebnosti izrecno opozorjen s temi Splošnimi pogoji poslovanja. Do prihoda v kraj nastanitve organizator ne podaja informacij o oddaljenosti nastanitvenega objekta do plaže, njegovi posebnostih in spremljajočih storitev (razen, če so izrecno pisno navedene).
18. Telefonska prodaja turističnih aranžmajev oz. potovanj.
V primeru telefonske prodaje turističnih aranžmajev se pogodba šteje za sklenjeno: s posredovanjem vseh podatkov (imena in priimke potnikov in naslova) in dogovora o plačilu s položnico ali plačilu v poslovalnici, s posredovanjem osebnih podatkov potnika in ostalih udeležencev. Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi številke rezervacije v roku 3 dni po prejemu ponudbe (prinesti ali poslati mora potrdilo o plačilu), razen če ni določen oz. dogovorjen daljši ali krajši rok. V primeru, da potnik ne plača v tem roku, se šteje, da pogodba ni bila sklenjena. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in ponudbe tisti trenutek, ko je telefonsko naročil turistični aranžma oz. potovanje.
19. Prodaja turističnih aranžmajev preko spleta
V primeru naročila oz. prodaje turističnega aranžmaja ali potovanja po internetu, veljajo ti splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje in posebni pogoji poslovanja ter ponudba objavljena na spletni strani ŠD Maratonc. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in navodila za potovanje tisti trenutek, ko je naročil posamezno storitev prek interneta. Bistveni pogoj za veljavnost prijave je plačilo celotne storitve v roku enega dneva po posredovanju naročila oz. prijave, razen če ni določen drugačen rok – poslat mora potrdilo o plačilu v dogovorjenem roku plačila. V primeru, da v navedenem roku storitev ni plačana, se šteje, da ni bila nikoli naročena.
20. Potovanje z otroki
V posameznih primerih, določenih s posameznim programom turističnega aranžmaja ali potovanja, je lahko določeno, da imajo mladoletni otroci do starosti, določene s tem istim programom, ki potujejo v spremstvu dveh odraslih oseb, popuste na posamezne storitve iz sklopa celotnega turističnega aranžmaja oz. potovanja ali na celotni turistični aranžma ali potovanje. Pogoji in višina posameznega popusta je določena v vsakem posameznem programu turističnega aranžmaja ali potovanja. V kolikor v posameznem programu niso predvideni posebni popusti za mladoletne osebe, ki potujejo v spremstvu odraslih oseb pomeni, da ta turistični aranžma ali potovanje ne predvideva tovrstnih posebnih popustov. Vsak otrok, ne glede na starost in višino morebitnih popustov, mora biti naveden na potovalnem dokumentu in mora imeti veljavne dokumente, potrebne za morebiten vstop v tuje države, kamor potuje. V primeru, da otrok ni naveden na potovalnem dokumentu oz. voucherju za posamezni turistični aranžma ali potovanje, se šteje, da ta otrok nima pravice potovati v okviru tega turističnega aranžmaja ali potovanja. Šteje se, da je zgornja meja starosti otrok, ki je določena v razponu v posameznih programih, starost otroka, ki še ni dopolnil zgornjo mejo starosti v času letovanja oz. potovanja (npr. do 12 let pomeni – otroci, ki še v času letovanja oz. potovanja niso dopolnili 12 let starosti).
21. Potovanje z domačimi živalmi
V primeru, da želite na dopust vzeti tudi domače živali, se morate na prodajnem mestu pozanimati, ali bo to sploh mogoče in če, pod kakšnimi pogoji.
22. Vozni redi letal in letalske vozovnice
Pridržujemo sei pravioc do spremembe voznega reda, tipov letali, prevoznika in smeri poleta (vmesni postanki, vrnitev preko drugega letališča, ipd), ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskiuh razlogov. Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjensoti zračnega prostora, svak in slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva.
Spremembe iz prejšne točke pri paketnih aranžmajih (letovanjih) ne štejejo za spremembo programa potovanja, saj sta prvi in zadnji dan potovanja namenjena izključno prihodu in odhodu v letoviški kraj ter s tem povezanimi transporti, ne pa tudi počitku. Morebitna zamuda priključnega leta, posledica česar je zamuda osnovnega leta, gre izključno na potnikov riziko. V kolikor je na pogodbni označeno, da gre za prodajo let. vozovnice – so vsi pogoji potovanja kot so prevoznik, točni red letenja, morebitne omejitve pri prenosu, odpovedi refundiranju ter spremembi imen so razvidni z letalske vozovnice. Višina morebitnih stroškov odpovedi letalskih vozovnic, je v izključni pristojnosti prevoznika.
23. Kraj potovanja
Kot kraj potovanja šteje kraj, v katerem se nahaja prenočiteni objekt, ki je predmet konkretne pogodbe o potovanju. V kolikor s pogodbo o potovanju ni določen konkretni prenočitveni objekt, se kot kraj potovanja šteje letoviška regija, v kateri se nahaja s pogodbo o potovanju dogovorjen potencialni oz. z imenom ali drugimi opredeljenimi znaki določljiv prenočitveni objekt. Letoviška regija je polno območje posameznega turističenga središča, do koder segajo vplivi tega središča, če pa se potovanje opravlja po zraku ali po vodi, območje letoviške regije predstavlja tudi širši teritorij, ki ga zaradi zračnega ali vodnega dostopa pokriva letališče ali pristanišče tega teritorija.
24. Nastanitev, želje potnikov
V kolikor potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostimi (pogled na morje, balkon, oprema, ločeni ležišči, lega- orientacija, določeno nadstropje,…) bo sprejel nastanitev v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v dotičnem hotelu. Razdelitev sob je v izključni pritojnosti hotelirjev. Organizator potovanja nima pri tem nobenega vpliva, želje potnika lahko posreduje naprej, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta ponavadi ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je ponavdi majhna in ima slabšo lego. Pri nastanitvi v triposteljni sobi mora potnik upoštevti, da gre večinoma za dvoposteljno sobo z dod. ležiščem, pri čemer nastanitve tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Ponavdi gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je večinoma primerna za otroke. Potnik naj tudi upošteva, da zložljiva postelja nekoliko omeji gibanje v sobi. Po običajih se menjava sob vrši med 12. in 14. uro tako je potrebno pri odhodu sobo zapustiti do 10. ure, saj je le-to potrebno pripraviti za nove goste. Za točne ure prevzema oziroma zapustive sobe veljajo predpisi vsakega posameznega hotela.
25. Potnikove obveznosti
Potnik je dolžan poskrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo obmejnim, carinskim, zdravstvenim in drugim predpisom svoje države, kakor tudi predpisom držav, v katere potuje; nadalje mora spoštovani hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno sodelovati s predstavnikom organizatorja, vodnikom ali izvajalcem storitev. V kolikor ne bi upošteval svojih obveznosti iz tega člena, potnik odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator oz. pooblaščena agencija pa odklanjata vsakršno odgovornost za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru. Potniki so dolžni upoštevati organizatorjeve informacije o potrebnih vizumih, morebitnih posebnosti glede veljavnosti potnih listin v času vstopa v tujo državo in zdravstvenih formalnosti, ki so potrebne za potovanje in bivanje v namembnem kraju potovanja ter pravočasno poskrbeti za zadostitev mejnim in zdravstvenim pogojem in obveznostim.
26. Uporaba podatkov
Vse pridobljene podatke o potniku varuje agencija v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
27. Končna določila
V primem spora med strankami je za rešitev pristojno ustavno sodišče v Mariboru. Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu. V kolikor ti pogoji potniku zagotavljajo ožji obseg pravic, kot jim gredo po predpisih , veljavnih na območju RS, se v primeru kogentnosti določil predpisov v morebitnih sporih uporabljajo določila teh predpisov.
28. Posebna določila zakona o varstvu potrošnikov
Izvlečki po Zakonu o varstvu potrošnikov – 1, ki se nanašajo na organizacijo turističnih aranžmajev (veljavno od 15.01.2008):
Uporaba: Zakon se nanaša izključno na potrošnike. Obseg uporabe: Zakon se nanaša izključno na paketne turistične aranžmaje in ne na druge turistične storitve.
Dogodek in rok:
Možnost odpovedi potovanja zaradi premajhnega števila prijavljenih udeležencev. Obvestilo potnikom najkasneje 7 dni pred odhodom.
Dvig cene – le zaradi sprememb cene goriv, tarif, menjalnih tečajev. Obveščena stranka 20 dni pred odhodom, možnost odstopa s strani stranke če je povečanje višje od 10% vrednosti aranžmaja.
Rok za reklamacijo. 2 meseca od konca potovanja.
Odgovor na reklamacijo. 8 dni po prejemu reklamacije.
Menjava stranke na željo stranke. 8 dni pred odhodom če je mogoče spremembo urediti – na stroške stranke.
Šenčur, januar 2025